Materiał filmowy dotyka wciąż aktualnego problemu, jakim jest wygląd polskich miast, miasteczek a nawet wsi. Porusza między innymi problem wielkoformatowych reklam czy często występującej pastelozy elewacji niewspółgrających z zabytkowym otoczeniem.
W filmie oprócz rozwiązań dotyczących powierzchni reklamowych znaleźć można również cenne wskazówki odnoszące się do małej architektury, rynków, miejsc handlowych, strefy sacrum, estetyki ulic oraz zieleni miejskiej. Przedstawione w materiale problemy oraz działania mogą stać się inspiracją do tego, jak dbać o dziedzictwo kulturowe i ład w przestrzeni publicznej. Filmy prezentują wiele dobrych przykładów i rozwiązań, które warto wprowadzić w życie na zarządzanych przez samorządy terenach.
Tematyka filmu:
- Reklama w przestrzeni publicznej
- Miejska zieleń
- Porządkowanie centrum
- Pomniki i ich otoczenie
- Funkcje przestrzeni publicznej
Film ma charakter szkoleniowy i przygotowany przez Narodowy Instytut Dziedzictwa na zlecenie Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Pomysłodawczynią jest Generalna Konserwator Zabytków prof. Magdalena Gawin.