NIEZALEŻNA TELEWIZJA DRUGIEGO OBIEGU

Platforma Wideo Gazety Polskiej

Duński naukowiec publikuje film ws. Smoleńska. „Porównaj fakty. Włącz myślenie”

Data: 2014-10-23
(foto. Print Screen YouTube/Vimeo) / Film opublikował w internecie:: 
Glenn Arthur Jørgensen

Glenn Jørgensen, naukowiec współpracujący z parlamentarnym zespołem wyjaśniającym okoliczności katastrofy smoleńskiej, opublikował w internecie film, na którym prezentuje siłę ciągu silników samolotów odrzutowych i zestawia te dane ze zdjęciami z miejsca katastrofy w Smoleńsku.

- Zobacz sam jak bardzo oficjalny raport na temat katastrofy smoleńskiej odbiega od rzeczywistości – od tych właśnie słów zaczyna się film.

Następnie na zdjęciach ukazany jest rosyjski płot, który jak się okazuje... ma niemalże tak nizwykłe właściwości, jak mityczna „pancerna brzoza” z oficjalnych raportów. To właśnie nad tym płotem10 kwietnia 2010 roku miał przelecieć 5 metrów nad ziemią, przy pełnej mocy startowej trzech silników odrzutowych, TU-154M.

Glenn Jørgensen zwraca uwagę, że zgodnie z wersją zawartą w oficjalnych raportach (rosyjskim oraz polskim) to właśnie zderzenie z widoczną na zdjęciu złamaną brzozą miało być przyczyną utraty części skrzydła, a w konsekwencji katastrofy samolotu i śmierci wszystkich pasażerów.

Duński naukowiec postanowił zaprezentować, jaka jest faktycznie moc silników odrzutowych i co dzieje się z przedmiotami, które znajdą się w polu ich podmuchu. Na filmie zaprezentowane są fragmenty nagrań, na których widać, jak siła odrzutu silników samolotów jest w stanie przewrócić autobus oraz półciężarówkę. Glenn Jørgensen wykazuje, że zgodnie z oficjalną wersją wydarzeń odległość silników od płotu znajdującego się przed brzozą powinna wynosić zaledwie kilkanaście metrów, a w tupolewie wszystkie trzy silniki pracowały jednocześnie na pełnej mocy. Duński naukowiec wyliczył, że przy pełnej mocy startowej silniki wznoszącego się tupolewa mają siłę ciągu aż 29 ton. Rosyjski płotek musiałby zatem być równie „pancerny” jak brzoza, bo na zdjęciach widać, że stoi niemal nienaruszony.

Według Jørgensena nie jest możliwe, aby przelatujący zaledwie 5 metrów nad ziemią TU-154M nie dokonał żadnych zniszczeń płotu.

Film kończy poruszające zderzenie faktów:

Katastrofa amerykańskiego Boeinga 747 w Lockerbie - zamach terrorystyczny - eksplozja - znaleziono 10 000 szczątków.

Katastrofa polskiego Tupolewa 154M w Smoleńsku - upadek z wysokości 5 metrów na błotniste podłoże - znaleziono 60 000 szczątków.

- Porównaj fakty. Włącz myślenie – tymi słowami kończy się film.

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek.